2021. október 10., vasárnap

Childish

 

Jelleke Vanooteghem, Unsplash

A többit inkább hagyjuk, megpróbálok nosztalgiázva visszanyúlni jó pár évvel ezelőttre Róka kérdéseivel:

1. Mi volt a jeled az oviban? Szeretted?
Tulipán, és nem volt vele bajom, nem mindig tudtam szépen lerajzolni a lapok sarkára (viszont azóta is az egyik kedvenc virágom).

2. Mi akartál lenni ovisként? / Elképzelted bárhogyan is a jövőd?
Ez már inkább kicsit ovi utáni, de volt a tízemeletes panelunk alján egy fagyizó, és 5-6 évesen ez a világ legmenőbb dolgának tűnt, én is akartam egy sajátot.

3. Sorolj fel öt tulajdonságot, ami jellemző volt rád alsós korodban.

Zárkózott, érzékeny, okos, kreatív, sorból kilógó

4. Volt olyan beszólás, amit te kaptál, és megmaradt benned?
A húgomtól millióegy (a szemüvegemet pl. azért utáltam nagyon sokáig, mert mindig piszkált vele), suliban inkább az, hogy az egyik lány látszólag ok nélkül mennyire nem bírt, ami utána még sokszor fel-felbukkant, de beszólások inkább egymás háta mögött történtek.

5. Volt olyan beszólás, ami a te szádat hagyta el, és aztán megbántad?
Nem beszólás, de azt így utólag sajnálom, hogy a "minden héten valaki más a közellenség, akivel nem állunk szóba"-dologgal sodródtam (bár nem tudom, tudtam volna-e változtatni rajta bármilyen módon).

6. Volt álomszakmád általános sulis korodban?
Egy ideig ügyvéd akartam lenni, aztán elmúlt :)

7. Volt nagy szerelmed? :)
Valamiért oviban/általános elején még fiúk voltak, akiknek én voltam a nagy szerelme, aztán 3-4. körül kezdett nekem is tetszeni valaki, de amikor az erdei iskolában erről a témáról beszélgettünk az egyik este, akkorra az a fiú már pont nem számított menőnek, és mindenki teljes értetlenkedéssel fogadta, mondjuk történni nem történt semmi, csak a távolból csodáltam (...és vagy húsz évvel ez után, teljesen random láttam pár hónapja, pont akkor kajált a teljes családja az Arriba teraszán, amikor én is).

8. Vártad a középsulit? Miért? / Miért nem?
Úristen, nagyon, mert felsőben jött be a "menő-nem menő" felosztás lányok közt, amiből én masszívan a nem menő kategóriába tartoztam, meg felvettek hatosztályosba, ami miatt árulónak számítottam, és a végén már nem nagyon voltam jóban senkivel emiatt.

9. Volt olyan korszakod, ami meghatározta az öltözködési stílusod?
Általános iskolában még teljesen használhatatlan voltam ilyen szempontból, nagyjából anya ízlése döntötte el, hogy mit veszek fel (ami színes és különleges cuccokat jelentett, sokszor csak szerettem volna kevésbé kilógni a sorból; arra emlékszem, hogy volt egy fodros ujjú, halványrózsaszín, "Hippie" feliratú felsőm, ami teljes megbotránkozást váltott ki az egyik osztálytársamból).
Gimiben "rocker light" voltam, saját festésű fekete pólókkal, farmerrel és magasszárú Converse-sel meg az imádott Martensemmel (de kockás ing, együtteses fekete pólók és szimatszatyor nélkül).

10. Volt valamilyen mániád? Gyűjtöttél valamit? Volt olyan téma, amire rá voltál kattanva?
10 éves korom körül a macskákra, és sorra gyártottam az art journal-előzmény Macskanaplókat kivágott képekből és köréjük kitalált történetekből, de szalvétákat is gyűjtöttem egy bizonyos ponton; egy ideig a gyöngyfűzés volt a fő hobbim, akkor éppen nagyon sok nyaklánc és gyöngyállatka volt körülöttem. És majdnem elfelejtettem, de a matricagyűjtés is megvolt, rengeteget cserélgettük általános iskolában, és egészen pár évvel ezelőttig megvolt a nagy becsben tartott matricásfüzetem, csak az előző albérletben az egértámadás áldozatául esett.

11. Középsuliban hogyan képzelted a jövőd?
Eredetileg nem az én ötletem volt, a baráti társaságunk döntötte el, hogy meg kellene tanulni gitározni, jártunk is a Rocksuliba évekig, együttest alapítottunk, és utána egy ideig rocksztár szerettem volna lenni, de a koncertbeszámoló-írást és fotózást is szerettem, bár nem voltam biztos benne, hogy valaha is lehetne más, mint hobbi. Ha pedig kicsit reálisabban végiggondoltam, akkor valamilyen jól megfizetett multis állást akartam, saját irodával és vállalati autóval.

12. Csúfoltak valamivel az osztálytársaid?
Mi voltunk a tápláléklánc alján, az egész társaság eléggé kilógott a gazdag szülők népszerű gyerekei-többségű osztályból, úgyhogy a legtöbb osztálytársammal nem sokat beszéltem, kasztrendszer az volt, csúfolás szerintem nem, vagy nem nagyon maradt meg.

13. Volt, hogy te csúfoltál másokat?
Nem hiszem.

14. Mit szerettél csinálni szabadidődben? Megmaradtak ezek az elfoglaltságok máig is vagy teljesen más hobbijaid vannak?
A zenehallgatás és a koncertek akkor kezdtek fontossá válni, ez most is megvan, a gitározás most éppen nem annyira, de nem engedtem el teljesen/végleg. Millióegy kreatív projektem volt (pólófestés, mandala-rajzolás, posztergyártás a koncertjeinkhez...), ez is megmaradt, bár a fókusz változott. Hmm, mi volt még... vívni is jártunk páran, ez viszont azóta teljesen kiesett, azt hiszem, költözéskor a régi családi házunkban maradt a párbajtőröm.

15. Mivel volt a legtöbb nehézséged?
Annyira ráfeszültem arra, hogy mennyire kilógok mindenhonnan, hogy megpróbáltam magam elfogadhatóvá átgyúrni, nem túl sok sikerrel- keveset beszéltem, de úgy éreztem, sose a jó dolgokat mondom, és nem ismertem annyira önmagam, hogy bármilyen szinten is fel tudtam volna vállalni. Nonstop úgy éreztem, hogy sem a (z amúgy teljesen átlagos) külsőm, sem a belsőm nem stimmel így.

16. Hogy álltál barátok terén? Változott azóta a helyzet?
Gimi kezdetén volt egy nagyobb baráti társaságunk, 5-6 lány, az a bizonyos kívülálló csoport- egy ideig sulin kívül is csomó dolgot csináltunk közösen, de aztán elsodródtam innen, egyrészt egy hülyeség miatt, amit már B.-vel közösen sikerült összehozunk (leléptünk az egyik lánynál rendezett szilveszteri házibuliból, nem túl sok magyarázattal, amiből óriási sértődés lett, és utólag nagyon bánom, hogy így alakult, de akkor socially awkward pingvinként csak sodródtam az eseményekkel, és ötletem se volt, hogy hozzam rendbe), másrészt én nem cigiztem, és így egy csomó bandázásból kimaradtam. Egy lánnyal maradtam jóban, vele tartottuk a kapcsolatot gimi után is, ő volt az együttesünk másik gitárosa, de szeret évekre felszívódni, ezért egy ideje már nem beszéltem vele.
Most megint van egy baráti társaság, akikkel rendszeresen vannak közös programok, de azért ezek már felnőtt barátságok, más prioritásokkal. És vannak volt egyetemi évfolyamtársak és ex-munkatársaim, akiket nagyon szeretek, és akikkel össze szoktunk futni/neten tartjuk a kapcsolatot.

17. Mesélj kicsit a 18 éves énedről.
A 18 éves Kami még hitt egy sokkal hagyományosabb élet-forgatókönyvben (egyetem-jó munka, jó fizu-családi ház, gyerekek), egy kicsit már kevésbé volt elveszett, mint a gimis verzió, kezdte elhinni, hogy B.-vel hosszú távra tervezhet (aztán jött az egyetem első éve, ami jól összerázott mindent); túlesett élete első részegségén és gólyatáborán, és nagyon reménykedett benne, hogy jó helyen lesz pszichológia szakon.

18. Ha visszamehetnél a múltba, adnál tanácsot a tiniénednek? Ha igen, mi lenne az?
Bírd ki valahogy a gimit, és hidd el, az egyetem sokkal jobb lesz. (És ne lépjetek le arról a szilveszteri buliról!)

19. Miben fejlődtél jellemileg, mióta kijöttél a suliból?
Önismeretben, önmagam elfogadásában, határhúzásban mások felé (persze még mindhárom work in progress, de úgy érzem, haladok); és most már sokkal tisztább a képem arról, hogy igazából milyen életet is szeretnék, mire van szükségem ahhoz, hogy rendben legyek.

20. Ha a 18 éves éned megjelenne a jelenedben, mit szólna ahhoz az emberhez, aki most vagy?
Minden szempontból teljesen máshol vagyok, mint ahogy a tizennyolc éves énem tippelte volna, szóval biztos szükség lenne némi magyarázatra, de egy csomó minden tetszene neki (aztán kiborulna az egész covid-globális felmelegedés-világvége témán).

21. Ha a 18 éves éned adna neked egy tanácsot, szerinted mi lenne az?
Ez az, amit így kapásból nem tudok, valószínűleg olyasmi, hogy ne vigyem túlzásba a felelősségteljes felnőttséget, és ne engedjem el a tizenéves részét se a személyiségemnek.

2 megjegyzés:

  1. Júúúj, örülök, hogy válaszolgattál! :D Cuki tini lehettél, szerintem jóban lettünk volna, és cserélgethettünk volna matricát!

    Ezt amúgy annyira nem értem... Az én szememben olyan menő dolgokat írtál, vicces, hogy mégis a tápláléklánc legalján voltál a barijaiddal, pedig bandát alapítani, meg ennyi mindenhez érteni k menő.
    A gyöngyfűzést el is felejtettem, haha, én csak karkötőket, meg minitakarókat tudtam csinálni (fonálból is, ugye, az is menő volt a gyöngyök mellett), és mindig irigyeltem azokat, akik komplett kis állatokat tudnak összehozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jóban lettünk volna :) Az, hogy suliban mi számít menőnek, mindig annyira randomnak tűnt- általában azon az egy-két központi emberen múlik, akikre hallgatnak a többiek (de igazából nem is bánom, hogy kilógtam, de csinálhattam azokat a dolgokat, amiket szeretek).

      Törlés