2020. június 21., vasárnap

Szembenéz



Valami, amit nagyon régóta halogatok:  a saját projekt feltöltése a kedvenc Skillshare-kurzusomhoz, a realisztikus portrérajzoláshoz, ami a folyamat utolsó pontja és hivatalos lezárása lenne - pedig végigcsináltam a képzést, és azóta is használom az ott tanultakat. A héten végre rá tudtam venni magam a redszeres gyakorlásra, látom a fejlődést, mégis... képtelen vagyok azt érezni az elkészült rajzokról, hogy egy objektív mérce szerint is rendben vannak, nem csak én vagyok elfogult vagy nézem őket túl régóta ahhoz, hogy észrevegyem, mennyi hiba van bennük. 

Tudom, hogy most még nem lehetnek tökéletesek, és nem is ez a cél, ezért is váltottam a pici, kevésbé félelmetes vázlatfüzetre, és próbálom kísérletezésnek vagy edzésnek felfogni a rajzokat, így nem aggódom túl annyira, hogy inkább bele se kezdek. Ettől függetlenül akárhányszor lefotózom a végeredményt, azt érzem, hogy torz, homályos, és egy óvodás is jobbat tudna rajzolni, ha kicsit megerőltetné magát...  még nem igazán sikerült eltörölni azt a belső hangot, ami eddig is akadályozott, és ami szerint esélyem sincs jól csinálni. 

Ettől függetlenül már nem húzodhat tovább: ma felkerülnek a képek, akár tökéletesek, akár nem, és keresek valami újat az oktatótól, amit elkezdhetek. Ők pedig itt az elmúlt egy hét arcai:





6 megjegyzés:

  1. Tök jó a csaj haja, számomra olyan lehetetlennek tűnik hajat rajzolni, mintha varázserő kellene hozzá (amúgy az egész menci, tök ügyes vagy). =O
    És jaaa, ilyeneket rajzolnak az ovisok is......:P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye?:D És ők legalább nem kérdőjelezik meg a saját képességeiket :)
      Köszi, én is a hajjal szívok a legtöbbet, megnéztem róla a videót, hogy hogy kellene csinálni, de egyszerűen nincs türelmem hozzá... Viszont ezt pont tegnap találtam, ő eléggé leegyszerűsíti, ki akarom majd próbálni: https://youtu.be/JSR6rpzDuTs

      Törlés
  2. Nagyon ügyes, tehetséges vagy! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jók lettek! Szeretnék én így rajzolni. :) Sötét hajat rajzolni az egyik legnehezebb dolog, neked meg tök jól sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszii :) a sötét hajnál a meló nagy részét elvégezte egy nagyon puha ceruza, nekem csak rá kellett segíten kicsit a jobb oldali hullámnál :)

      Törlés