2020. június 6., szombat

Sokszoros

Korábban semmilyen kreatívkodásban nem sikerült még áttörnöm az offline-digitális határvonalat, a legeslegelső alkalom akkor volt, amikor egy Drawing Wiff Waffles-videó alatt együttrajzolgatás helyett összeállt a frissen eldöntött-beregisztrált blognévből a nyulas logó. 


Annyira tetszett így a füzetben, hogy még lendületből rákerestem, mennyire bonyolult valami fekete-fehér ceruzarajzot átalakítani egy képfájllá- nem tűnt vészesnek, és másfél napra el is nyelt a GIMP (ami a Photoshopnál is használhatatlanabbnak tűnt nagyon sokáig, de mostanában kezdek rájönni, hogy minden program kevésbé szörnyű, mint amilyennek látszik, ha ténylegesen veszem a fáradságot, és megnézem, hogy is működik...), ennek a végeredménye a mostani blog-fejléc. 

Egy minta-tervező kurzus miatt kanyarodtam vissza a témához - alapvetően az a cél, hogy mintás textilt tudjak majd csinálni a linóból kimetszett alakzatokkal (és ha végre megtanulok varrni, akkor ruhákat az anyagból), de vissza kellett lépnem párat, amikor rájöttem, hogy fogalmam sincs, hogy kell mintázatokat összerakni a véletlenszerűn kívül. Ugyan nincs Adobe Illustrator-om, ami a kurzushoz kellene,de most lepett meg másodjára a GIMP, mert nagyon könnyen lehet benne mintákat készíteni a már korábban átalakított rajzokból is (még ha nem is módosítható annyi ponton, mint ideális lenne, de lehet, hogy még ahhoz is találok infókat). Mindenesetre egy nyúl helyett most már egy egész kupacnyi van: 


... és a kakaóbab-csoki rajzokhoz is összeraktam egy mintatervet, ami akár már textilen is működhet:


Ahhoz képest, hogy továbbra se tudok rajzolni, nagyon tetszik mindkettő, a mintás kurzus végéig biztos, hogy fogok még próbálkozni a digitális verziókkal is, ha más nem is, de egy-két használható számítógép-háttér még születhet belőle. 

4 megjegyzés:

  1. szia, egy pár napja követem a blogodat, tökre megörültem, hogy találtam egy művész kollégát:D és pont akartam javasolni, hogy próbáld ki a digitális alkotást, mert nagyon finom dolgokat lehet a digitális és manuális technikákból összekombózni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, eddig nagyon tetszik :) csak félek jobban belemászni, mert így is párhuzamosan fut száz projektem, amivel nem haladok...

      Törlés