2020. június 25., csütörtök

Blogger kihívás 4.nap - Mixtape

John Loengard: A Beatles tagjai, Miami Beach, 1964 © Life Magazine


6 évesen: Beatles: All My Loving (volt egy Beatles-válogatáskazettánk gyerekkoromban, valamiért mégis ez az egyetlen daluk, ami gyerekkor-hangulatot idéz fel, de ez nagyon)
ezen kívül... rajzfilm-főcímdalok (Denver dínó, valaki?), Disney meg Dzsungel könyve-musical
13 évesen: Linkin Park: Somewhere I Belong (még emlékszem, amikor először láttam a klipet, pontosan megvan, milyen érzés volt megvenni a Meteorát, és valamiért ez forrt össze az általános végével és középsuli elejével meg egy csomó bonyolult, túl erős, akkor még nem annyira megértett érzéssel abból az időszakból)

16-20: 
- MTV2 indie rock: Kasabian: Club Foot, Kaiser Chiefs: I Predict a Riot
- grunge: Nirvana: You Know You're Right, Temple of the Dog: Hunger Strike
- magyar alter: Kispál: Zsákmányállat, Kaukázus: Lángos tejföl, Jurij: Ladilom
(Rocksuli, gitárórák, koncertek, minden délután-este mtv2, minden nyáron fesztiválok és új kedvencek)
20-22: Whitesnake: Here I go again, Foo Fighters: No Way Back
(még mindig Rocksuli, saját együttes, néha koncertek és egy-két saját dal; minden csütörtökön ugyanannak a kis akusztikus együttesnek a koncertjén vagyunk egy levegőtlen, cigifüstös pincehelyiségben, és imádjuk)
22: Last Shadow Puppets: Standing Next to Me
(tél, hajnali 4 múlt, a hóról sárgásan tükröződik vissza az utcai lámpák fénye, buszmegálló, éppen úton vagyok életem első gyakornoki munkájába a Legóhoz, minden kicsit szétcsúszott és szürreáls, de az első Last Shadow Puppets-album szerelem első hallásra)

23-28: Fratellis: Flathead, RHCP: On Mercury
(...ez volt a nem-annyira-zenehallgatós időszakom, de amikor újra elővettem a régebbi biciklizős zenéimet, talán Chili és Fratellis került elő a leggyakrabban)
28: Foo Fighters: Walk, Kasabian: Ill Ray, Portugal the Man: So Young
(...és 2017-ben kezdtem újra "rendesen" zenét hallgatni, egy Foo Fighters-koncert miatt: végignéztem a livestreamet erről az angol "újrakezdő" fellépésükről, és amikor meghirdették a budapesti időpontot, már csaptam is le a jegyre - utána pedig napokig lebegtem, újrakezdtem a gitározást, és elkezdtem új kedvenc zenéket is keresni;
a Kasabian pedig velem volt tizenéves korom óta, ezért bevállaltam miattuk életem első Szigetét, és közben beleszerettem az új albumukba;
a Portugal the Man egy teljesen új kedvenc, a Feel it Still-t biztos mindenki hallotta, én is itt kezdtem, de az egész Woodstock zseniális- és az Evil Friends is, de erre igazán a következő évben jövök majd rá)
29: Last Shadow Puppets: Miracle Aligner, QOTSA: Domesticated Animals, Arctic Monkeys: 505
(itt már nehéz leszűkíteni a listát, mert nagyon minden jött be a képbe, de így hét évvel később felfedeztem a második Last Shadow Puppets-lemezt; és a másik két együttes is ott lebegett a látóhatárom szélén valahol már vagy tíz éve, de igazán itt kerültek kedvenc kategóriába, főleg, miután láttam őket élőben)
30: Mini Mansions: Bad Things, Hozier: Movement (vannak olyan helyzetek, ahol a hangzás mellett a látványnak is fontos szerepe van- a Mini Mansions-nél ennek a klipnek az első perce volt az, ami után tudtam, hogy jobban utána kell néznem a saját dalaiknak, Hozier albumfotózásáról pedig ezek a gif-ek jöttek szembe váratlanul tumblr-en, ami miatt muszáj volt belehallgatnom a Wasteland, Baby-be).

Idén eddig nagyjából Fran Palermo, Platon Karataev és az eddig felsoroltak különböző kombinációkban, meglátjuk, hogy kik bukkannak még fel a következő hónapokban.
Ha valaki szeretne háttérzenét, Spotify-lista itt.

3 megjegyzés:

  1. Lángos tejföl ♥ nem ismerek senki mást, aki szereti:D ez hozzám is felkerült

    megnéztem a Heart of Glasst, tök jó szám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Vertigót ismered a Mini Mansions-től? https://youtu.be/7kv2fmZs8UU
      Feltűnik benne egy kósza Alex kb. 1:30-tól :)
      Nehéz volt kiválasztani egy Kaukázust (és utólag el se hiszem, hogy pl. a Vad Fruttik teljesen kimaradt, kell írnom majd egy kiegészítést), de így visszanézve a Lángos tejföl-nek van a legerősebb hangulata (bár pont pár hete a Tartós békére ugráltunk a nappaliban valamelyik livestreamelt buli alatt...)

      Törlés
  2. igen, azt az egyet ismertem tőlük csak:D
    nagyon nehéz minden olyan előadót és számot összegyűjteni, aki/ami hatással volt rád, tudom:D én amúgy tökre örülök, hogy pont ebbe a korba születtünk, és ennyiféle zenét hallgathatunk

    VálaszTörlés