2021. december 22., szerda

This year...

  
CHUTTERSNAP, Unsplash


E.D.-nél láttam ezeket a kérdéseket, és valamiért most nem tűnik annyira lehetetlennek a visszanézés az évre, úgyhogy nekiugrok...


1.  What is the most important lesson you learned this year?
Az egyik tanulság, hogy nincs mindig tanulság, a rossz dolgok néha csak megtörténnek, és ki kell bírni őket, fog-összeszorítva, tökéletlenül, ahogy lehet.
A másik talán olyasmi, hogy ha csak bujkálok múltbeli problémák, rossz minták elől, akkor bármikor utánam nyúlhatnak.

2.  What is the best thing that happened?
Hogy a sok történés és változás után most van egy kis időm kipihenni magam, és feldolgozni, amit csak tudok, mielőtt az új évben kezdődik majd egy új kaland. Egyébként voltak klassz pillanatok, de összességében úgy érzem, ez az év nehézségtől nehézségig tartott.

3.  What challenges did you overcome?
... ami már inkább ehhez a kérdéshez tartozik. Sok minden volt, a konkrét problémák megoldása mellett az is, hogy
- tudok a saját fejemben létezni anélkül, hogy elnyelne az aggódás-spirál
- elkezdtem jobban felismerni a saját kognitív torzításaimat és negatív gondolataimat
- volt bátorságom lépni egy biztos, de fájdalmas helyzetből az ismeretlenbe.

4.  What new skills did you learn?
Még év elején részt vettem egy háláról szóló workshopon, és azóta is igyekszem beépíteni az ott tanultakat a mindennapokba; a Tiny Habits pedig több ponton is segített abban, hogy tényleg tudjak változtatni a szokásaimon.

5.  What did you do for your career growth?
Az év nagyobbik részében egyáltalán nem ez volt középpontban, legtöbbször túlélésre játszottam (de akkora volt a káosz a munkahelyemen, hogy 110% lelkesedéssel és motivációval se tudtam volna jobban teljesíteni), mindenesetre a féléves értékelésemben jó visszajelzéseket kaptam, akkor még próbáltam megoldani az egyetlen olyan helyztetet, amire volt bármi ráhatásom, utána pedig beszálltam egy másik terület kutatásába, ami egyszerre volt mélyvíz és érdekes kihívás.
Októbertől pedig először kényelmesen, utána turbófokozatra kapcsolva szedtem össze az összes lehetséges elméleti tudást, készültem szakmai interjúkra és vergődtem át rajtuk több-kevesebb sikerrel. Ezen a ponton, bár erőm már nem sok maradt a váltáshoz, már nagyon látszott, hogy mennyivel jobb lehetőségek vannak a mostani munkámnál (és ezzel párhuzamosan, csak hogy teljesen tiszta legyen a helyzet, a mostani munkahelyemen viszont tovább romlottak a körülmények).
Nagy megkönnyebbülés volt, hogy továbbléphettem (persze azóta az új hely és az új feladatok miatt stresszelhetek), és B. nagy segítség abban, hogy valamennyire azért fel tudjak készülni az újdonságokra.

6.  What did you enjoy the most?
B. nyolc év nem-vezetés után megújította a jogsiját, végigpróbáltuk az összes Limót és GreenGo-t a környéken, a tavalyi év bezártsága után most kiszabadultunk kicsit Pestről (bár a külföldi utak továbbra is nagyon hiányoznak), és nyáron újra mehettem koncertekre, ha nem is sokáig.

7.  What was your favourite moment?
A spontán Kecskemét-út a Platon Karataev- és Middlemist Red-koncerttel (ha lehet top három, akkor 2.Pécsen az első esténk a n-eozine-kertben, 3.a visegrádi erdőben bolyongás)

8.  How did you have fun?
Rengeteg podcastet és hangoskönyvet hallgattam, többet sportoltam, mint eddig bármikor (ha nem is összességében, de amikor egyben volt a rendszer), az online társasozások mellett idén végre már élőben is részt tudtunk venni kocsmakvízeken, és B.-vel kicsit messzebbre tudtunk kalandozni a 9.kerületnél.

9.  What new habits did you start?
Dolgok listázása, amikért hálás vagyok; több zöldség-és gyümölcsevés beépítése a mindennapokba; mindfulness meditáció; gondolatnaplózás; online töltött idő csökkentése különböző módokon.

10. What are you the most proud of this year?
Arra, hogy végig tudtam csinálni. Lehet, hogy jobban sérültem, mint ideális lett volna, lehet, hogy nem tökéletes a végeredmény, de eljutottam a mostani pillanatig.

11. What did you learn about yourself?
Óvatosabbnak kell lennem a saját magamnak tett ígéretekkel. Hiába szeretném, ha bizonyos területeken már mindent rendbehoztam volna, önismeretben nincs kipipált feladat, csak nehezedő pálya.

12. How did you live by your core values?
Év elején egy online tréningen az egyik kedvenc feladatom volt ezeknek az értékeknek az összszedése, akkor még úgy éreztem, hogy elég jól tudom már, mi a fontos és hogy tudom ezeket megtalálni a mindennapjaimban. Aztán jött egy olyan élethelyzet, ami a személyiségemet, érzéseimet, elveimet mélyre elcsomagolva is csak épphogy volt kibírható, és ez eléggé megrázta a beléjük vetett hitemet (még mostanra is csak részben sikerült ezt kezelnem).
Egy olyan terület van, ahol tisztább a helyzet, és az a munka: elképesztően hálás vagyok azért, mert olyan területen dolgozom, ahol megtehetem azt, hogy egy elv miatt mondok fel.

13. How did your relationships (family, friends, work) evolve?
Család mint B.: idén nagyon nehéz helyzetekben mellettem állt, támogatott és aggódott (és remélem, hogy én is ott tudtam lenni neki, amikor neki volt szüksége rá), tényleg nem tudom, nélküle hogy csináltam volna végig. Úgy érzem, egyre jobban meg tudjuk beszélni a problémáinkat, kevesebb a felesleges vita és nagyobb az összhang, jobban tudunk haladni a közös céljaink felé.
Család mint anya és a tesóm: fél évnyi családterápia után közelebb álltunk egymáshoz, mint valaha, aztán hárman együtt kaptunk egy óriási terhet, ami behozott egy csomó feszültséget és távolságot, amit jó lenne áthidalni valahogy, de mindannyiunkat sodornak a hétköznapok, és így nehéz.
Barátok: szintentartás inkább, mint nagy változások; az egyik társasággal sokkal kevesebb volt a kommunikáció, mint eddig, de pár hete össze tudtunk hozni egy online beszélgetést, ami nagyon klassz volt, a másik társasággal azért heti rendszerességgel voltak (legalább online) közös programok
Munka: A csapat próbált összetartani a necces külső körülmények ellenére is, bár a személyes kapcsolat idén is elég minimális volt; az egyik munkatársammal közösen csináltuk végig a nagyon húzós időszakot, és próbáltuk egymást a víz felszínén tartani, amennyire lehetett. Ha minden jól megy, jövőre újra együtt fogok dolgozni az egyik kedvenc ex-munkatársammal, ezt már nagyon várom.

14. What was the best decision you took?
Az egyéni terápia elkezdése nyáron. A munkahelyváltás is valószínűleg az volt, vagy legalábbis a felmondás, aztán a többit majd meglátjuk, ha kezdek az új helyen.

15. How did you fail?
Nem tudtam megtartani azt a magamnak tett ígéretet, hogy egy bizonyos helyzetbe nem lépek vissza.
Nagyon nehezen tudom elengedni azt, hogy kívülállók elvárásai és véleménye alapján ítéljem meg magam.
Nem sikerült elkészíteni a mobilappot, amit év elején olyan nagy lendülettel kezdtünk el megtervezni.

16. What got in the way of your success?
Sokkal durvább külső körülmények, mint amire valaha is számítottam volna (és utána egy csomó váratlan, meglepően jó fordulat is, de a rosszak nagyobbat ütöttek), és az ezek miatt elmorzsolódó energiám.
A visszaszámolások, várakozás, halogatás és a kivárásra játszás.

17. What would you do differently if you could?
Kevesebbet aggódnék olyasmik miatt, amikre nincs ráhatásom (ha most lenne egy listám azokról a dolgokról, amiken teljesen feleslegesen rágódtam, akkor az kilométeres lenne). Kiélvezném a vihar előtti csendet (amiről persze csak utólag tudom, hogy az volt).

18. How are you different than a year ago?
Pár héttel ezelőttig úgy fogalmaztam volna, hogy 2021 darabokra tört (metaforikusan és konkrétan is, csak hogy szép szimmetrikus legyen), de mostanra megváltozott a véleményem: brutális volt, lemerültem, de egyben vagyok, itt vagyok, és teszek azért, hogy jobb legyen.

19. What did you do for your physical and mental health?
Februárban elkezdtem mérni, aztán pedig csökkenteni a testzsírszázalékomat, kb. május óta maradt egy egészséges tartományban, ezzel együtt hónapokig kalóriaszámoltam, és elkezdtem sokkal több gyümölcsöt és zöldséget enni.
A kéztörést és az őszi betegséget leszámítva rendszeresen mozogtam.
Pszichológushoz járok, meditálok, naplózok és próbálok kedvesebb lenni magammal.

20. Who or what had the biggest impact on your life this year?
A családi problémák.

21. What did you let go of?
Próbálom elengedni, hogy minden lehetséges kimenetelt végiggondoljak, és minden verzióra próbáljak valami megoldást találni, és hogy úgy érezzem, mindent nekem kell csinálni.

22. What were the most useful resources you had?
Meglepő, de olyan Instagram-accountok, mint alex_elle vagy the.holistic.psychologist

23. What are you thankful for this year?
Rengeteg ember segített sokkal többet, mint amennyire számítottam volna, és bebizonyították, hogy nem kell mindig a legrosszabbra felkészülnöm.
Hálás vagyok a váratlan lehetőségekért és kiutakért is, amik mindig felbukkantak, ahogy kezdett nagyon sötétté és kilátástalanná válni a helyzet.

24. What did you leave unfinished?
A mobilappot jó lenne majd ötlettől megvalósításig juttatni, bár nem tudom, mikor.

25. What was the best compliment you received?
A munkatársaimtól, szakmai vezetőmtől az utolsó héten nagyon klassz dolgokat hallottam a munkámmal és a csapathoz hozzáadott értékemmel kapcsolatban is.

26. If you were to talk about this year like a story, how would you write it?
Ezt nehéz megmondani, mert most még nagyon közel vagyok hozzá, és nagyon erősek az érzéseim ahhoz, hogy igazán jól lássam a mintázatokat, lehetne nyomasztó családregény, de reménykedek benne, hogy annál több is volt benne

27. How do you describe this year in 3 to 5 keywords?
fárasztó, drámai, kiszámíthatatlan

28. What energised you? what drained you?
Ha be tudtam tartani az életmód-szabályaimat, és eleget mozogtam, akkor volt lendületem. Ami leszívott, az a sok várakozós-átmeneti időszak, a túl sok online töltött idő és a túlgondolkodás.

29. How kind were you to yourself?
Próbálkoztam, több-kevesebb sikerrel, de sokszor ez kevésbé volt prioritás, mint kellett volna lennie.

30. What advice would you give your last-year self?
Kapaszkodj, ez durva lesz (de végig lehet csinálni, és nagyon meg tudod könnyíteni a saját dolgodat, ha nem mindig a legrosszabbra próbálsz felkészülni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése