2023. június 7., szerda

I want it long, straight, curly, fuzzy...

 

Taisiia Stupak, Unsplash

Tizen- és huszonévesen általában szörnyen éreztem magam a bőrömben, majdnem mindig az lebegett a szemem előtt, hogy miből nem vagyok elég (... magas, vékony, magabiztos), és folyton másokhoz, elég gyakran a húgomhoz hasonlítgattam magam (durva, hogy a lánytesóknál mennyire kőbe vésett és egyben kimondatlan szabály, hogy van A Szép, meg A Többiek). Nem volt semmilyen működő eszközöm arra, hogy a külsőmön változtatva belegyűrjem valahogy magam az egyetlen elfogadhatónak tartott kategóriába ( = egy napig grapefruiton és puffasztott rizsen éltem, aztán feladtam az egészet, és hasonló fantasztikus diéták), és arra se, hogy elengedjem az egészet és kicsit jobban átérezzem azt, hogy vannak adottságok, variációk és árnyalatok (meg hogy a problémáim 90%-ának semmi köze a külsőmhöz, és amikor egy csomó önismereti kérdésben előrébb tudtam lépni, hirtelen sokkal kisebb lett ennek a jelentősége).

Mostanra azért már sokkal jobb a helyzet (van, amit el tudtam fogadni, van, amivel kapcsolatban reálisabbak lettek a célkitűzések), viszont amit valamennyire még mindig hurcolok magammal, hogy a hajam vagy tökéletesen áll, vagy összefogom, és csak úgy merészkedek emberek közé. Ebbe kavart most be a túl jól sikerült hullámos frizura: nem nagyon akartam elhinni a fodrásznak, hogy én is meg tudom csinálni ugyanolyanra, mint ő (ráadásul bonyolult lépések és rétegenkénti szárítás nélkül), de működik, tényleg csak meg kell mosnom, és levegőn száradva is sokkal hullámosabb, mint eddig bármikor- ami elméletben és másokon nagyon tetszik, de most azért küzdök vele, hogy kunkorodik, kaotikus, és feltűnő. (Oké, abban se vagyok biztos, hogy a hossza stimmel, valószínűleg ha rövidebb lenne, a káosz-faktor is csökkenne annyival, amivel már együtt tudok élni). Nagyon próbálom gyakorlásnak felfogni, és a "csak a tökéletes haj az elfogadható haj"-szabályommal kezdeni valamit, de egyelőre erősen ingatag az önbizalmam emiatt, és nem tudom, mennyi időnek kell eltelnie, hogy javuljon.

2 megjegyzés:

  1. Akkor nem a grapefruit volt a magic trick.

    Bocsi.

    Hogy értelmeset is írjak: mostanában nekem külön öröm, ha a hajam frissen mosott(an van összefogva, mint minden nap), szóval nyugi, idővel (és/vagy gyerekkel) ezt is el fogod tudni engedni. :

    (Médea volt ez a nagyon vicces kommentelő)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) a grapefruit se tökéletes...

      Igen, az elmúlt kb. 2 évem nekem is ilyen megmosom->összefogom időszak volt, de ezzel az új fodrásszal most felcsillant egy kis remény... (és egyébként leginkább a saját szórakoztatásomra foglalkozok vele, mert itthonról dolgozok, és az online meetingeken max. akkor vennék észre a munkatársaim a változást, ha teljesen kopaszra lenne borotválva, de az se biztos)

      Törlés