2022. április 9., szombat

Whiplash

 

camilo jimenez, Unsplash

Hát, ez... gyorsan ment? Oké, nettó két hónap, 7 db. első körös interjú (ebből 3 volt magyar, de csak egy, ahol nem angol lett volna a munkanyelv/multis a közeg; 2 olyan, ahol ők tűntek el szó nélkül, 3 olyan, amit én mondtam vissza), 2 tech interjú, 3.5 elkészült próbafeladat (kettő konkrét kérésre, egy azért, hogy tudjak példakódot mutatni egy aztán sajnos nem megtörténő tech. interjún, a fél pedig egy másfajta technológiába visszarázódás), egy utolsó körös interjú, és egy külföldi (de remote, bárhonnan végezhető) állásajánlat, ami az eredeti célom volt, miután februárban felmondtam.

Nem alkalmazottként, hanem megbízási szerződéssel vesznek fel (de amúgy a magyar cégnél, ahol szintén eljutottam az állásajánlatig, is ez lett volna, csak kevesebb pénzért...), és úgy néz ki, nemcsak hátrányai, hanem előnyei is vannak annak, hogy a frontend keretrendszer, amit használok, kevésbé elterjedt: viszonylag hosszú ideig kellett várni és keresgélni a hirdetések közt, cserébe sokkal jobbak is az esélyeim. Amin meglepődtem, hogy EU ide vagy oda, ha nem élek az adott külföldi országban, alkalmazottá válni problémás (több olyan lehetőség is volt, ahol ha vállalatam volna Spanyolországot/Lettországot, akkor onnan már nem kellett volna bejárni az irodába, és csak egyetlen, ahol elvileg Magyarországról is működött volna, de aztán mégse), és hogy a megjelenő álláshirdetések kb. 80%-a egy olyan technológia, amit évek óta nem használtam, és amit a következő egy évben muszáj lesz rendesen megtanulnom, hogy a jövőben ne korlátozzam magam ennyire.

Volt olyan cég, ahol annyira brutális volt a kiválasztási folyamat (két környi másfél órás tech.interjú, két környi vezetői interjú), ahol emiatt inkább passzoltam, de a mostani helyen is volt próbafeladat és tech. interjú is- szerencsére először a feladatot kellett elküldeni, és az interjún már inkább arra kaptam visszajelzést, ami így sokkal kényelmesebb (és valószínűleg ők is sokkal reálisabb képet kapnak arról, hogy mit tudok), mindenesetre azt hittem, ahogy több lesz a tapasztalatom, kevésbé lesz majd stresszes, de egyáltalán nem, a tech.interjú még mindig gyomorremegős-nem alvós-túlgondolkodós-rettegős esemény. Mindenesetre most kifújom magam, végigalszom a hétvégét, aztán hétfőtől kezdődik az ügyintézés (ha valaki esetleg ismer jó könyvelőt, szóljon :)

3 megjegyzés:

  1. Szia Kami, Gratulalok! 🥳

    Valamikor ha van idod irsz majd egy postot a techologiakrol, amiket emlitesz? (Mi az amit te hasznalsz es mi az amit a piac nagy szazaleka kert pl) - Nagyon kivancsi lennek. Koszonom 🙏🏼❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :) írtam róla, most még nagyon benne vagyok a témában, úgyhogy jó részletes lett, de ha van konkrét kérdésed, nyugodtan dobd majd be oda kommentben :)

      Törlés
  2. En nagyon koszi a postot :-)

    VálaszTörlés