2024. február 5., hétfő

Tasty

 

Davide Cantelli, Unsplash

A 24-es lista "Kipróbálni 10 olyan ország konyháját, amit eddig nem kóstoltam" pontjához elkezdtem összeszedni, milyen nemzetközi éttermek vannak Budapesten, amik kicsit a komfortzónámon kívüliek, de nem annyira könnyű tizet gyűjteni belőlük, mint gondoltam volna. Oké, vannak azok, amik kis túlzással mindennapiak (mexikói, olasz, görög), vagy azok, ahonnan ugyan csak 1-1 ételt, de rendszeresen eszünk (thai, vietnámi vagy indiai), és amiket pont emiatt nem akarok belevenni; és igyekszem nem túl szigorúan tartani az"ország" kritériumot, ennél kisebb vagy nagyobb terület is lehet, valamilyen jellegzetes konyhával. Az első körös jelöltek:

- Libanon: Byblos (a tesóm nagy rajongójuk, és azt mondta, hogy már csak az előételek miatt önmagában is megéri benézni)
- Brazília: Corcovado (a közösségi irodába menet rendszeresen elsétálok mellette, de sajnos csak a délután közepén nyit; a steakek is nagyon meggyőzőek, de az egyik brazil munkatársam szerint a feijoada az, amit mindenképp kóstoljak meg, ha egyszer brazil helyen eszek)
- Hawaii: ONO Poké Bowl Bar (nem számítottam rá, de B. teljesen rákattant a poké bowl koncepciójára, úgyhogy ezt együtt fogjuk majd tesztelni)
- Oroszország: MoszkvaTér
- Marokkó: Jouri

Online egyelőre ezek a legjobb találatok, de azért miközben ezeket kipróbálom, nyitott szemmel fogok mászkálni a belvárosban, bármikor felbukkanhat valami érdekes (a környékünkön pl. volt egy fülöp-szigeteki kávézó/étterem, de most épp vagy felújítják, vagy átalakítják). 

2 megjegyzés:

  1. Majd írsz róluk? Izgalmasan hangzik mindegyik!
    Ha játszik még közel-keleti vagy grúz konyha, akkor ajánlom a Pingrumba/Dobrumba párost és a Hachapurit (utóbbiban még azelőtt voltam, hogy ilyen fancy hellyé nőtte volna ki magát, de akkor nagyon jó volt). :)
    (pitykegomba voltam)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, írok majd róla :) És nem is tudom, a Dobrumbát hogy felejtettem el, már ezer éve ki akartam próbálni... de megy a listára a Hachapurival együtt, köszi :)

      Törlés