2022. november 9., szerda

Bejött a köd


Tobias Rademacher, Unsplash




Sajnos nem azért nem írok, mert annyi szuper dolog történik, hogy válaszani se tudok a kínálkozó témalehetőségek közül (bár, objektíven nézve több a jó dolog, mint ahogy amúgy érzem magam), hanem mert sikerült bebetonoznom egy elég fájdalmas mintázatot az elmúlt pár héten: munka miatt stresszes, de kibírható hétköznapok, viszonylag kisimult-töltődő hétvégék, aztán vasárnaptól a 1-2-3 napnyi nemalvás/rémálmok/sokszor felriadás, amire úgy tűnik, semmi, de semmi hatása nincs, hogy előtte mennyi időt töltök képernyő előtt, mennyit sportolok, mennyit meditálok vagy jógázok... és kb. ezek voltak az eszközök, amiket korábban bevetve tudtam eredményeket elérni, úgyhogy ez az a pont, ahol már tényleg nem maradt ötletem, mit tudnék csinálni, cserébe egyre fáradtabb és szétesettebb vagyok. 

Ja, és persze most közeledik munkahelyen az Egyhetes Zúzás Élesítés Előtt, utána pedig december végéig nem lesz nyugi (cserébe a HR-esünk, aki mindig meg tud lepni, talált nekem a semmiből egy hétnyi szabadnapot, szóval ha nem pont karácsonykor is, de szabin leszek, az tuti... csak érzésre most pár hónapra lenne szükségem, nem pár napra). Múlt héten már rá tudtam venni magam az offline naplóírásra (legalább), nagyon régóta először, és ki is kristályosodott pár irány, amerre meg tudnék indulni, csak ez a mindent beterítő, minden energiát leszívó ködréteg nem mozdul rólam, hogy bele tudjak vágni.

4 megjegyzés:

  1. Ó! <3 gondolom, a nyugtató teák meg gyógynövényes bogyók sem segítenek sokat, ha ennyire rossz a helyzet. :( Azért, ha mégis javasolhatom, a Herbária nyugtató főzete szerintem elég brutál, meg a Gyuri bácsi Erdő csendje teája is. Engem ezek kiütnek. Illetve, ha tényleg ezek sem segítenek, meg amiket fönt leírtál (és nagyon úgy tűnik, hogy mindent megteszel), akkor valmai komolyabb nyugtató/altató? Tudom, hogy nem ideális, mert csak tüneti kezelés, de hátha segít átbillenni, átvészelni ezt az időszakot, amíg kicsit helyreáll a pszichéd, és utána már magától is működhet a dolog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 köszi, kipróbálom majd őket, mostanában leszoktam a teákról, pedig régebben volt, ami működött (a Mandala Night Flight), valeriánát próbáltam egyszer-kétszer bevenni, de ugyanúgy milliószor felébredtem utána. Lehet, hogy komolyabb gyógyszer lesz a vége, igazából már azt se bánnám, csak most nagyon bekavar, hogy külföldön kell majd töltenem egy hetet, és előtte már nem akarom elkezdeni a szedését.

      Törlés
    2. Szurkolok, hogy elkerülhesd a komolyabb gyógyszert! <3 Amiket fent említettem, mindenképp javasolnám, szemben a filteres, enyhébb alvós teákkal. (Mint pl Mandala, Clipper's, Pukka, stb.) A Herbáriás is meg a Gyuri bácsi is elég erős gyógynövényekkel dolgozik, nincs belőlük kispórolva a hatóanyag. Mindenképp érdemes adni nekik egy esélyt, mielőtt a komolyabb bogyókhoz nyúlsz. Nagyon szorítok, hogy tudj jobban aludni! Rémes, amikor az embernek az alvásciklusa nicns rendben. Mindenre kihat. :(
      És hajrá az egy hét külföldhöz, remélem, jó lesz. :)

      Törlés
    3. Köszi :) az orbáncfű teával kísérletezek azóta, úgy néz ki, működik (még a bootcamp alatt is tudtam aludni, pedig ott aztán volt stressz bőven)

      Törlés