2021. február 2., kedd

(tiny) first steps

 

Benjamin Faust, Unsplash

A Tiny Habits-könyvnek már viszonylag az elején ott van, hogy hogy próbáld ki a módszert, és bár vasárnap este 8 körül már nem jutott semmi jó eszembe, hétfőn ezekkel kezdtem:

- egy klasszikus BJ Fogg-féle "Ez egy jó nap lesz"-kijelentés, amikor felkelek
- meghallgatok egy dalt, amitől jó kedvem lesz, amikor reggel leülök a laptopom elé
- van egy vizesüveg az asztalomon, és ahányszor ránézek, iszok pár kortyot (és ha elfogy, rögtön újratöltöm, most az a cél, hogy a napi 2*1.5 l meglegyen)
- ha megnézem a telefonomon, hány lépést tettem meg aznap, és kevesebb, mint 5000, sétálok 10 percet a futópadon (a séta után megnézhetem anélkül, hogy újra sétálnom kelljen 10 percet, nem lesz belőle végtelen spirál)
Amit még hajlamos vagyok elfelejteni, az az elégedettség/megünneplése annak, ha megcsinálok 1-1 ilyen apróságot (pedig az a harmadik lépés), erre próbálok majd jobban figyelni, hogy tudatosuljon a sikerélmény. 

Vasárnap este megnéztük B.-vel A Titkot- valami csak ragadt rá a varázslóasszony anyukájától, ő eléggé hisz ebben a vonzás-témában, nekem meg akkorra már a fülemen folyt ki a self-help, úgyhogy csak azzal a feltétellel egyeztem bele, hogy gonoszkodhatok az elszálltabb/túlzásba vitt részeken.
Így valószínűleg kevésbé hatásos, de legalább jól szórakoztam, és utána klassz beszélgetés lett belőle (vannak olyan pontjai, amik egybevágnak azzal, amit most amúgy is próbálok csinálni, de nekem nagyon kimaradt az, hogy ha akarsz valamit, akkor nem árt tenned is érte, és nem csak ülni a kanapén jó gondolatokat gondolva, és várva a lehetőségeket... és allergiás vagyok arra a részére, hogy "ha valami rossz történik veled, azt te vonzottad be", meg hogy "a negatív érzéseket kerüld el messziről/cseréld le őket pozitívra", rengeteg munkám van benne, hogy egyáltalán hagyjam létezni a rossz érzéseimet/gondolataimat öncenzúra nélkül, fontos visszajelzések, és teljesen normálisak).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése