2022. január 13., csütörtök

Milk teeth

 

Anita Jankovic, Unsplash

A tavalyi év legutolsó problémája az volt, még szilveszter előtt, hogy letört egy darab az egyetlen megmaradt tejfogamból- és utána sikeresen halogattam a már elkerülhetetlen fogorvos-időpontot egészen tegnapig (nem tudtam, hogy mennyire lehet az új munkahelyen nap közben elmászkálni, szabit pedig nem akartam emiatt kivenni; de szerencsére viszonylag rugalmasak, csak mire ez kiderült, már szinte el is telt az első hét). Még 2020-ban volt egy durva gyökérkezelésem meg egy szájsebészes bölcsességfog-műtétem is, nagyjából egymás után, és azóta nem tudok úgy beülni a fogorvosi székbe, hogy ne készüljek ki- most is megvolt a remegés és kiborulás, pedig csak egy sima tömést kellett kibírnom valahogy, de szerencsére a fogorvos szupercuki és ügyes, nem éreztem semmit, és nem is húzódott el nagyon. (Nem tudom, szegény tejfog meddig húzza még, remélem, sokáig... szeretem, hogy még megvan, bár lehet, hogy emiatt se érzem magam "rendes" felnőttnek).

Ha már halogatott dolgok, a héten foglaltam egy időpontot a harmadik oltásra is (péntek délutánra nem volt, szombatra viszont igen, úgyhogy maradt a szombati korán kelés, és csak csendben reménykedek, hogy nem az utóhatás kiheverésével fog telni az egész hétvégém), és a fogorvosnak is megígértem, hogy visszamegyek még egy körre. Nagyon szurkolok, hogy a következő néhány héten még ne kelljen bejárni az irodába, itthonról annyival könnyebben kihúzhatóak a munkanapok, és legalább egy kis esélyem van, hogy még bármi értelmes beleférhet délután/este.

3 megjegyzés:

  1. A bátyám fogorvos, és pont a napokban hallotta egy kollégájától, hogy anodontia esetén államilag finanszírozott az implantátum (pl. Mária utcában az egyetemi szájsebészeten), esetleg érdekelhet! Nekem is van még egy tejfogam (kettő volt, de a másik helyett már implant van), én is bízok benne, hogy azért még kibírja (nekem is pont idén volt gyökérkezelés plusz együlésben három bölcsességfog-műtét), bár én bírom a fogorvosokat, még amikor anno az állkapcsomban fúrtak, akkor is el bírtam volna aludni a székben. :D De azt olvastam, hogy ha húsz éves kor előtt nem esik ki, akkor olyan negyven éves korig bírja, úgyhogy remélhetőleg még van időnk. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi az infókat, pont ettől az implant-témától parázok, de gondoltam, hogy hosszabb távon nem lesz elkerülhető... a három bölcsesséfog egyszerre azért nagyon húzós lehet, mennyi érzéstelenítőt kaptál hozzá? meg utána nem volt nagyon vészes a következő 1-2 hét? én még az eggyel is megszenvedtem (bár az állkapocsba fúrás nem volt annyira rossz, mint amilyen ijesztően hangzott, de utána azért cataflamon éltem egy ideig)

      Törlés
    2. Igazából kb. 5 éve az egy bölcsességfog-húzással jobban megszenvedtem, mint ezzel a hárommal összesen, pedig felkészültem, hogy micsoda hörcsög-pofim lesz majd most azok után. :D De nem volt vészes szerencsére, nem is nagyon fájt, alig kellett cataflam, a legkellemetlenebb a mérsékelt szájzár volt, ami újdonság volt nekem, és az is ki tartott pár hétig. Az impant sem olyan rossz, amilyennek elképzeli az ember, de azért persze, maradjanak csak bent azok a tejfogak, amíg lehet. :)

      Törlés