2020. december 27., vasárnap

Memories

 


Két éve ilyenkor... még nem csak hogy ki lehetett menni a lakásból, de éppen a vonatról néztük az elsuhanó birkákat úton Glasgow-ból Edinburgh-ba, az egyhetes skót karácsonyi utunk közepén. Akkorra már rengeteget sétáltunk a környéken, de kipróbáltuk a cuki pici narancssárga metrót és az emeletes buszt is Glasgow-ban, vettünk a Waitrose-ból hozzávalókat egy hagyományos angol karácsonyi vacsihoz, rájöttünk, hogy december 25-én rajtunk kívül esetleg csak a többi turista merészkedik ki otthonról, B. kicsit ráfüggött az Irn Bru-ra, volt köd és szitáló eső és még egy kis napsütés is, rengeteg hangulatos téglaház és ecetes-sós chips, és csak biztosabb lettem benne, hogy igen, tudnék ezen a helyen élni. 


Ez volt az egyetlen év, amikor belevágtam a December Daily-be (bár nem a "hivatalos" alapanyagokkal, hanem a saját stílusomban), minden egyes napról van egy olyan oldal, mint azok ott fent, fotókkal, belépőjegy-térkép-újság kollázsokkal, és bár emlékszem, mennyi meló volt főleg a skót időszakot rendesen dokumentálni utólag, most annyira szuper átlapozgatni (nemcsak a külföldi-kalandos része miatt, ugyanúgy irigykedek az akkori önmagamra a koripályán töltött délután vagy az irodai nagy tárgyalóban falra vetítve csapatostul végignézett Igazából szerelem miatt). Idén egy kicsit gondolkodtam rajta, hogy újra megcsinálom- idő lett volna rá, csak megörökítendő esemény nem annyira, és bár ez az év elég egyedi volt, nem biztos, hogy minden apró részletre szeretnék majd később visszaemlékezni. Annyi jó azért van benne, hogy végre (a Pestre költözés óta először) karácsony mindhárom napját itthon tölthetjük, és tegnapra már kezdett átjárni az a hangulat, mint régen, tizenévesen, amikor végtelennek tűnt a két ünnep közti időszak, és amikor csak összegömbölyödtem a legújabb Harry Potterrel és egy nagy kupac szaloncukorral a kanapén. 


Egyetlen dologba kezdtem csak bele, de csak azért, mert reggel elkapott a hangulat: meg akarom keresni a 2021-es év szavát. Évek óta csinálom már végig az ötnapos szókereső időszakot december végén, több-kevesebb sikerrel: 2019-re a "shine" tökéletes volt, sokszor járt a fejemben, segített döntésekben; 2020-ra viszont a "movement"-et választottam, de nam voltam teljesen biztos benne, és nagyjából januárban teljesen meg is feledkeztem róla. Mostanra van egy-két ígéretes jelöltem, folytatom tovább a második napi feladattal, és ha jól csinálom, már szilveszter előttre meg is lehet a végleges (még mindig nem merek 2021-re igazán tervezni, de a szó és egy kis iránymutatás jól jöhet, bárhogy is alakul az év). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése