2020. december 30., szerda

Not the planet/ not spinning

 


51: think of a person. what song do you associate with them?
Tesómmal pl. ezt (meg még sok mást is, de ez jutott először eszembe)
52: what are your favorite memes of the year so far?
Sok jóba belefutottam év közben, de nem jegyzem meg őket, úgyhogy most azok lesznek itt, amiket éppen meg tudok találni Instán a lehető legrövidebb idő alatt:
How it started- how it's going
Meg bármilyen karanténhoz kapcsolódó
53: have you ever watched the rocky horror picture show? heathers? beetlejuice? pulp fiction? what do you think of them?
Nem/ nem/ nem/ igen, sajnos csak nemrég láttam először, és túl nagy volt a hype körülötte ahhoz, hogy ne legyen csalódás.
54: who’s the last person you saw with a true look of sadness on their face?
Valószínűleg tegnap este az aktuális Gilmore Girls-részből valaki
55: what’s the most dramatic thing you’ve ever done to prove a point?
Próbálok leszokni arról, hogy nekem kell, hogy igazam legyen... szóval mostanában nem sok ilyen volt, tizenéves koromból emlékszem drámai, tettlegességig és papírtépésig fajuló vitákra IM-poszterek körül...
56: what are some things you find endearing in people?
Őszinte kedvesség, az, ha valaki tényleg oda tud figyelni a másikra, megszállott lelkesedés valamivel kapcsolatban
57: go listen to bohemian rhapsody. how did it make you feel? did you dramatically reenact the lyrics?
Előtte még meghallgattam a Don't Stop Me Now-t is, mert ezer éve tervezem... szóval kicsit sikerült eltérülnöm, de Bohemian Rhapsody: képtelenség végighallgatni anélkül, hogy teljes átéléssel együtt-tátogjam (lehetőleg mindkét szólamot).
58: who’s the wine mom and who’s the vodka aunt in your group of friends? why?
Annyira szeretnék én lenni a vodka aunt, de nem vagyok biztos benne- nézzük a tesztet. A wine mom talán A., aki lassan igazi anyuka is lesz- meglátjuk, hogy hat majd rá :)
59: what’s your favorite myth?
Nem tudnék most olyat mondani, ami valamiért kedvenc. Neil Gaiman Sosehol-jából bármelyik történet.
60: do you like poetry? what are some of your faves?
Szeretem, de nincsenek megbízható forrásaim, inkább csak "online szembejött" formában szoktam belefutni. Egy, amit tegnap találtam, és tetszett:

Mary Oliver- Wild Geese

You do not have to be good.
You do not have to walk on your knees
for a hundred miles through the desert repenting.
You only have to let the soft animal of your body
love what it loves.
Tell me about despair, yours, and I will tell you mine.
Meanwhile the world goes on.
Meanwhile the sun and the clear pebbles of the rain
are moving across the landscapes,
over the prairies and the deep trees,
the mountains and the rivers.
Meanwhile the wild geese, high in the clean blue air,
are heading home again.
Whoever you are, no matter how lonely,
the world offers itself to your imagination,
calls to you like the wild geese, harsh and exciting -
over and over announcing your place
in the family of things.
61: what’s the stupidest gift you’ve ever given? the stupidest one you’ve ever received?
Erről pont nemrég beszéltünk B.-vel, nem "stupid", konkrétan, de gyerekkorban az én fejemben a praktikus dolgok (pl. ruha vagy bútor) nem számítottak ajándék-ajándéknak, sokkal jobban örültem egy személyesebb apróságnak, szóval pont az volt a legrosszabb karácsonyom, amikor egy új asztalt+ágyat kaptam; adni... sok kreatív projektem volt, ami nem annyira működött, egyszer mindenki keresztszemes hímzett zacskóban szárított mandarinhéjat kapott tőlem, mert valamiért ez akkor jó ötletnek tűnt. 
62: do you drink juice in the morning? which kind?
Ha igen, akkor 100%-os narancslevet.
63: are you fussy about your books and music? do you keep them meticulously organized or kinda leave them be?
Traumaziált egy Pestre költözés, ezért a nekem fontos könyvek és zene is digitális formában van meg, lightosan rendszerezve, a kedvencek sokszor újraolvasva/hallgatva
64: what color is the sky where you are right now?
Kicsit esőfelhős, egész kék, kora tavaszi (hiába van december)
65: is there anyone you haven’t seen in a long time who you’d love to hang out with?
Az egyetemi bandával nem lenne rossz összefutni (sose gondoltam volna, hogy pont azzal az egy emberrel maradok napi kapcsolatban, akivel)
66: what would your ideal flower crown look like?
Sok zölddel, páfránnyal-mohával, pici vadvirágokkal
67: how do gloomy days where the sky is dark and the world is misty make you feel?
Mostanában rákattantam arra, hogy a nappali ablakából figyelem a délután 4-es szürkületet, és valamiért nagyon jól esik, de azért úgy érzem, idén kicsit sok volt a sötét. 
68: what’s winter like where you live?
Mostanában ijesztően hó és hideg nélküli.
69: what are your favorite board games?
Rengeteget lógtam idén a BoardgameArena-n, és teljesen vegyes, szeretem a gyűjtögetős-stratégiaiakat, a Sushi Go-val játszottam talán a legtöbbet. 
70: have you ever used a ouija board?
Nope
71: what’s your favorite kind of tea?
Fancy szálas zöld tea
72: are you a person who needs to note everything down or else you’ll forget it?
Igen, millió lista és cetli van körülöttem, online és offline formában is, és ha azt akarom, hogy bármilyen információ megmaradjon egy meetingből vagy előadásból, muszáj jegyzetelnem
73: what are some of your worst habits?
Passzivitás, megúszás, halogatás
74: describe a good friend of yours without using their name or gendered pronouns.
Magyarul ez azért nem kifejezetten nehéz.
75: tell us about your pets!
Technikailag van egy sziámi cicám, de anyánál lakik, már 10+ éves, temperamentumos és imádnivaló.
Ha tarthatnánk állatot és nem lennénk allergiások, egy whippetem lenne (vagy ha nem bogarakkal kellene etetni, kaméleonom :)
76: is there anything you should be doing right now but aren’t?
Éviránytű, bár ez nem annyira kötelező, mint saját magammal szembeni elvárás, meg a 2021-es-év-szava projekt 5.napi feladata is hátra van még.
77: pink or yellow lemonade?
Még sose ittam pinket, egyszer kipróbálnám, valamiért grapefruitosnak képzelem.
78: are you in the minion hateclub or fanclub?
Hate, vagyis inkább semleges-távolságtartó.
79: what’s one of the cutest things someone has ever done for you?
Egyszer valaki megtalálta a lakás környékén elhagyott pénztárcámat, amit bedobott a postaládába, és hagyott egy cetlit is, hogy reméli, minden oké.
80: what color are your bedroom walls? did you choose that color? if so, why?
Most fehér, régebben, a családi házban sárga volt, előtte világoskék, de ha jól emlékszem, egyik se az én döntésem volt.
81: describe one of your friend’s eyes using the most abstract imagery you can think of.
A legtöbb barátomról nagyjából a szemszínt tudnám megtippelni, azt se túl pontosan.
82: are/were you good in school?
Jókislány-jótanuló-mindenből ötös, kivéve rajzból. Egyetemen voltak megingásaim, de alapvetően ott is jó jegyeket kaptam. Nagyon nehéz volt fokozatot váltani, és a kódolást teljesen önállóan, fix tananyag és előre meghatározott rendszer nélkül felfedezni, de nagyon sokat is adott. 
83: what’s some of your favorite album art?



(Hozier anyukája festette- az "így készült"-videó is zseniális)
84: are you planning on getting tattoos? which ones?
Egy már van, és most októberben megtalált ugyanattól a lánytól egy másik rajz, éppen azt próbálom kitalálni, hova kerüljön rajtam (és közben reménykedek, hogy nem csap le rá valaki más). 
85: do you read comics? what are your faves?
Instagramon van egy pár, amit nagyon szeretek, pl Strange Planet; offline a Kázmér és Huba
86: do you like concept albums? which ones?
Nem kifejezetten emiatt szeretek vagy nem szeretek albumokat; az pluszpont, ha egységes egészként is hallgatható, vannak a dalok közt oda-visszautalások, összefüggések, átívelések, de egyébként ha beleszeretek valamibe, az enélkül is megtörténhet.
87: what are some movies you think everyone should watch at least once in their lives?
Nehéz általános érvényűt mondani, amit én személyesen sajnáltam volna, ha kimarad: és nem a nyilvánvalók közé tartozik, mint a Gyűrűk ura vagy Star Wars), az a Frank
88: are there any artistic movements you particularly enjoy?
Sokáig tartott a dögunalmas művészettörténet órák utóhatása, egyáltalán nem tudtam kapcsolódni festményekhez, aztán megtalált Dalí, Miró, Magritte, és az egész szürrealista vonal, és rájöttem, hogy mégiscsak van olyasmi, ami hozzám szól. 
89: are you close to your parents?
Az egyikőjükhöz igen.
90: talk about your one of you favorite cities.
Malmőt nagyon szerettem, minden turistás-méregdrága rétege alatt volt valami olyan hangulata, ami miatt már az első séta után odatartozónak éreztem magam, még a levegő illata is teljesen más volt, mint akárhol máshol. 
91: where do you plan on traveling this year?
:(( idén már sehová, Dublinba szerettünk volna, de ezen a ponton kb. már bárhová, csak mehessek végre.
92: are you a person who drowns their pasta in cheese or a person who barely sprinkles a pinch?
Sajnos óvatosnak kell lennem a tejtermékekkel, de ha megtehetném, végtelen mennyiségű sajtot szórnék mindenre.
93: what’s the hairstyle you wear the most?
Idén összesen kétszer jutottam el fodrászhoz, szóval össze van fogva egy teljesen sima copfba (milyen hülye szó, de a "lófarok"-ról mindig ez a Fumoffu-rész jut eszembe, és jobb szinonimát nem tudok), mert máshogy már nem igazán néz ki jól.
94: who was the last person you know to have a birthday?
Valaki, akit nem köszöntöttem fel, mert nem tolta az arcomba a Facebook az emlékeztetőt :(
95: what are your plans for this weekend?
Kenyérlángos-forralt bor a folyosón vol3, lélekben felkészülés 2021 első munkanapjaira.
96: do you install your computer updates really quickly or do you procrastinate on them a lot?
halogatom, ameddig csak lehet (a céges és a saját gépemen is Linux van, amit elég fájdalmas újratelepíteni, és még mindig extra óvatosan csinálok rajta bármit is, nehogy elrontsam)
97: myer briggs type, zodiac sign, and hogwarts house?
INFP ("mediátor"), Bak (guilty pleasure, de szeretem tudni az emberek horoszkópját), Hugrabug (bár sokáig hollóhátasnak gondoltam magam)
98: when’s the last time you went hiking? did you enjoy it?
Ma sétáltam kb. 2*10 percet, és már ezt is kirándulásnak éreztem, szóval máshová kerültek a határok, de idén nem hiszem, hogy voltam bármin, ami igazi túrának számítana.
99: list some songs that resonate to your soul whenever you hear them.
Radom, a Spotify-on elmentett albumlista közepéről pár jelölt:
Foo Fighters- Walk
Fran Palermo - Am I Right Boy
Hozier- Movement
Mini Mansions- Bad Things...
100: if you were presented with two buttons, one that allows you to go 5 years into the past, the other 5 years into the future, which one would you press? why?
Ez után az év után nem mernék előreugrani a jövőbe, akármilyen kíváncsi is vagyok. Az öt évvel ezelőtti életem pedig, bár van egy csomó olyan pillanata, amit szívesen átélnék újra (vagy utólag tudnám, hogy jobban ki kellene élveznem), elég sok szempontból rosszabb volt, mint a mostani, nem biztos, hogy még egyszer végig akarnám csinálni (bár akkor dolgoztam együtt a kedvenc munkatársaimmal, még ha a munka maga ki is készített). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése