2020. december 1., kedd

Hangolódás

 

Liviu C., Unsplash

Nektek mi a kedvenc, nem kimondottan vagy csak majdnem karácsonyi, de ráhangolódó zenétek? Én rettenetesen kiszámíthatóan még mindig az Igazából szerelem dalait kezdem el hallgatni így december elején, és még mindig működnek (akkor is, ha a film varázsa már eléggé megkopott). 

Szerencsére amíg teljesen elmerültem a munkában és még több munkában, B. mindent megtett azért, hogy a lakást átjárja az ünnepi hangulat, fényfüzér került a legtöbb ablakba, koszorú a tévé felé, hoztunk két minituját, és leporoltuk az adventi koszorút is - viszont a cukormentes adventi naptárakra nekem sikerült lecsapnom (az előző években sk. adventi naptár volt, mert még mindig egyszerűbb 24 diab. édességet becsomagolni, mint olyat találni készen, amit mi is ehetünk, de most szerencsénk volt), és ma reggel már ezzel indítottuk a napot - hiába cukormentes, hiába étcsoki, pontosan olyan íze van, mint gyerekkoromban :) 

A cukormentes szaloncukor-kínálatot már alaposan feltérképeztük, a Stühmer és a Szamos is elég jó dolgokat csinál, de iszonyúan drágán, és egyébként is, nekem *a* szaloncukor zselés, ezért hétvégén elkészült az 1.0-s narancsos-mangós házi szaloncukorból az első adag (szigorúan édesítő nélkül, 85%-os étcsokival bevonva), aminek az íze szuper, de a külseje még nem volt túlságosan rendezett (ettől függetlenül másnap reggelre már nem sok maradt belőle).
Most már a hűtőben vár a következő adag, ez már nem egy tömbben, hanem jégkockatartókba adagolva, és keményítő helyett pektinnel sűrítve, hogy kevésbé puding, és inkább zselé legyen az összhatás- karácsonyig még lesz időm kikísérletezni a tökéletes verziót belőle.

Még a Netflixnek is sikerült hozzájárulnia a maga módján a hangolódáshoz- eddig még nem tudtam jó saját gyártású karácsonyi filmet elcsípni náluk, idén már nem is keresgéltem, de feldobott egy nagyon cuki norvég sorozatot, amit tegnap be is fejeztem, és van egy másik is, ami egész ígéretesnek tűnik. 
Nem pótolja a városligeti koripályát vagy a Bazilika előtti forralt bort és az ajándékvadászat izgalmát, de egy kicsit azért segít. 

9 megjegyzés:

  1. milyen cukormentes nasikat szoktatok enni?
    most lesz az első télapó, amikor nem tömhetem magam a hagyományos csokikkal (*sarokbansírás*), és amúgy is brutálnehéz kibírni, mert nagyon nassolós vagyok. van valami bevált pótlása ezeknek nálatok?:D
    illetve ha szeretnék sütni, akkor cukor helyett mit érdemes használni?
    azért kérdezem csak, mert olvastam, hogy te is offoltad a cukrot már egy ideje, úgyhogy biztosan tapasztaltabb vagy, mint én:D

    (ja és karácsonyi szám: a Radioheadtől a No surprises D: csak a csengő hangocskák miatt, meg mert egyik karikor hetekig ezt hallgattam, és összemosódott az ünneppel, amúgy nem valami vidám a szöveg)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, sajnálom, az első cukormentes karácsonyi időszak nagyon vacak tud lenni, én is megszenvedtem vele...
      Lehet, hogy írok majd egy blogposztot diab. édesség-témában, de röviden:
      - ha szereted a durva étcsokikat (70% felett elvileg már jó a glikémiás indexe, én a 85 körülieket szotam enni), van egy Endorfine nevű hely az Egyetem tértől egy saroknyira, ott lehet kapni különlegesebbeket, vagy a Károly körúton is van egy csokibolt, ami jó (rákerestem, konkrétan CsokiBoltnak hívják :)
      - ha valami kevésbé durva kakaótartalmút/hagyományosabbat szeretnél, akkor érdemes végigpróbálni, melyik édesítőt mennyire bírod, nekem kiesik minden, amiben stevia van, de a Müller cukormentes fehércsokija vagy az Aldi cukormentes táblás csokijai is egész jók (de mindegyiknél érdemes egy-két kockánál nem többet enni belőle egyszerre)
      - ha nem csoki, a Diablo kekszei a legjobbak (dm-ekben általában lehet kapni az oreójukat, vagy kifli.hu-n van többféle is, a nutellájuk is szuper)
      Sütéshez próbálok olyasmit keresni, amibe nem nagyon kell édesítő- a gyümölcsös piték, pl.alma teljesen jól működnek tk. lisztből, a répatortába vagy brownie-ba is mninimális kell, de ha muszáj valamit használni, akkor nyírfacukrot szoktam, talán az a legkevésbé rossz.

      (eddig sose hallgattam a No suprises-t karácsonyi dalként, de tényleg működik úgy is :)

      Törlés
    2. jaj de jó, köszönöm szépen, hogy így összeszedted!

      a kövi bejegyzésedben pedig gratulálok a projekt finishez, tök ügyi vagy, hogy megtanultál egy programnyelvet így nagy nyomás alatt is:D

      Törlés
    3. Köszi :) Kicsit ezzel a "gyűjts elutasításokat"-szemlélettel vágtam bele (még ha katasztrófa lesz is, jobb, mint ha meg se próbálom), így utólag azért nagyon megérte.

      Törlés
  2. Nekem Tommy Emanuel Endless road albuma. Nem tudom megmagyarázni miért. :)

    Házi szaloncukor: hős vagy, sose mernék nekiállni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, belehallgatok :)
      Házi szaloncukor: tegnap reggel még azt írtam volna, hogy á, sokkal könnyebb, mint amilyennek tűnik- azóta a második adag zselés elég katasztrófa lett, de nem adom fel :)

      Törlés
    2. Ne is add fel, ez nagyon király dolog! :))

      Törlés
  3. Nekem mindig Loreena McKennitt "A Midwinter Night's Dream" albumával indul a készülődés, bár nem mondhatom róla, hogy nem kimondottan karácsonyi, mert az. ^^ A cukormentes házi narancsos-mangós csodádat nagyon megkóstolnám!! Nyammm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd írok receptet, ha már lesz egy használható :)

      Törlés