2020. augusztus 29., szombat

Time travel

 


Semmi nem hozza olyan erősen vissza egy korábbi korszak hangulatát, mint ha azokat a zenéket hallgatom, amik nagyon erősen oda kapcsolódnak- lehet, hogy van olyan, amit különböző időszakokban újra és újra előveszek, de az, amikor erdetileg beleszerettem, mindig ott marad a hátterében. 
Mostanra a normális napi tevékenység része, hogy ha találok egy új kedvencet, megkeresem a koncertjeiket Youtube-on, interjúkat olvasok és nézek, levadászom a social media-felületeiket, a rajongói social media-felületeket, és mindent megtudok róluk, amit csak lehetséges. Próbálom egyensúlyban tartani, hogy a zene maradjon a középpontban, de zseniális, hogy mennyi egyedi tartalom, livestream és kapcsolódási pont került karnyújtásnyi távolságba.

13 évesen, amikor mindennél jobban imádtam a Linkin Park Meteoráját, még sokkal korlátozottabb volt ugyanez: nonstop az mtv előtt lógtam, hátha adni fogják a Somewhere I Belong vagy Faint klipjét, megvettem a kazettát, az egyik karácsonyra megkaptam a koncert-CD-t, és az IM-ből kivágott kisképek és a tesómmal folytatott óriási harcok után megszerzett poszterek voltak azok, ahol viszontláthattam őket. Most már hiába vannak ott online a koncertjeik, interjúik (sőt, a dokumentumfilm arról, hogy készült a Meteora), valamiért nem jó érzés belenézni, olyan, mintha megszegnék valamilyen íratlan szabályt. 
Próbálok a lehető legkevesebb időt nosztalgiával tölteni (mert tudom magamról, hogy hajlamos vagyok ottragadni, és olyasmiket hiányolni, amik már biztos nem térnek vissza), de az elmúlt pár hét parája és drámája miatt valamiért jó érzés visszanyúlni a tizenéves koromban hallgatott zenékhez, legalább felidéz olyasmit is, ami egyértelműen jó emlék. 

Holnaptól keződődik a Nyaralás#2, B. családjával (persze ott is bekavart most egy elég rossz hír, mert nyilván, ez egy ilyen hét/hónap/év), és az egyetlen dolog, ami miatt tudok lelkesedni, az az, hogy nem nagyon lesz térerő a szálláson, és talán így sikerül tényleg kiszakadnom abból, ami itt most van körülöttem, jobban, mint a múltkori alkalommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése